Sista svaret från Dagens Samhälle

Nu har jag fått slutrepliken från Dagens Samhälle. Så här skriver redaktören:

Martin, tack för ditt brev.

Nu har jag inte tid eller lust att diskutera denna sak längre med dig.

Jag kan bara nämna att jag nyss pratade med en vänsterpartist som ringde bara för att säga att DS är toppen och tar upp relevanta frågor. Jag pratade för en kort stund sedan med en av reportrarna som i sin tur just hade pratat med ett kommunalråd (M) som tyckte att vi var alldeles för ”sossiga”.

Tidigare i veckan pratade jag med en god vän som är kommunstyrelseledamot för vänsterpartiet i en rätt stor kommun. Han brukar inte dra sig för att leverera kritik, men tyckte att artikeln med KPB-jämförelsen var intressant. Inte minst uppgifterna om skolpengen, något som han genast tänkte ta upp.

Bra tycker vi, för vi vill skapa reaktioner och sprida kunskaper bland våra läsare för att stimulera politisk debatt och kanske även bidra till utvecklingen av de verksamheter de ansvarar för.

Den nya Dagens Samhälle som vi står i begrepp att lansera kommer förstås att fortsätta skriva om politik, ekonomi samt vård, skola och omsorg. Men vi kommer mer än tidigare att ta upp frågor om offentliga affärer, skriva om de allt fler privata bolag som utför välfärdstjänster, göra fler jämförelser mellan kommuner, landsting och verksamheter men också mellan privata och offentliga alternativ. Om du tror att det är frågor som är viktiga för dig att hålla koll på för ditt uppdrag är DS tidningen för dig.

M v h

Örjan Björklund
Redaktionschef
Dagens Samhälle

