Tredje gången gillt

Ok, då var det Lennart Johanssons tur att få sparken från det eftertraktade jobbet som politisk sekreterare på halvtid hos Sverigedemokraterna i Örebro läns landsting. Lennart gjorde en snabb karriär och har väl med det intagit tätpositionen i grenen ”korta anställningar med ofrivilliga avslut”.

Det som för en kort tid sedan var två spektakulära avskedanden på kort tid har nu blivit tre. Fortfarande stavas den gemensamma nämnaren i konflikterna David Kronlid.

Värt att notera är att skälen inte heller denna gång är av politisk natur. Det är alltså inte de extrema uppfattningar som Lennart Johansson har gett uttryck för på sin blogg som är skälet till uppsägningen, utan återigen handlar det om att Kronlid är missnöjd med personen och arbetsinsatsen.

2 svar to “Tredje gången gillt”

  1. lellesvensk Says:

    Jag sa upp mig men han vägrade att godta det då det inte fanns ngn ersättare, sa då upp mig hos landstingsdirektören som skrev under min önskan att sluta. Ja Herr Kronlid är en mycket speciell person. mvh lennart

  2. Lars Flemström Says:

    Jag har skrivit några inlägg på min blogg om den senaste utvecklingen inom SD Örebro län, samt vilken politik vi bör föra mot den muslimska befolkningen i Sverige

Kommentarer inaktiverade.


