Fult spel fortsätter

I landstingsfullmäktige i tisdags klarade sig Kent Persson genom att hänvisa till landstingets hemsida. Där var det bara en vårdcentral, Askersund, som hade angett att de har kvällsöppet.

Det är faktiskt rimligt att anta, vilket Kent Persson sympatiskt framhöll, att uppgifterna på hemsidan stämmer överens med hur det är i verkligheten.

Visserligen var det faktiskt en vårdcentral som hade angett på sin hemsida att de har kvällsöppet.

Visserligen finns det betydligt fler vårdcentraler som har och har haft öppet kvällstid än vad som faktiskt anges på hemsidan.

Visserligen har vi i majoriteten haft med krav på flexibla öppettider i åtminstone två budgetar (och moderaterna inte i någon).

Visserligen är det oklart vad som menas med kvällsöppet. Menar Kent möjligheten att komma till vårdcentralen kvällstid på ett tidsbokat besök? I så fall kan man inte utgå från de öppettider som anges på hemsidan.

Visserligen är det en lögn att inga vårdcentraler har kvällsöppet idag.

Men ändå…

Jag hade tänkt begära ordet och gå på Kent om hans tendens att sprida osanningar, men lät honom komma undan.

Sedan läser man i tidningen: ”Kent Perssons förslag om kvällsöppna vårdcentraler gick inte igenom i landstingsfullmäktige igår”… ”Trots det ljumma mottagandet ger Kent Persson inte upp tanken på kvällsöppet”.

Som om Kent Persson hade hittat på detta med kvällsöppet. Som om ingenting gjordes idag. Som om vi i majoriteten var emot flexibla öppettider.

Man undrar var det pressmeddelandet kom ifrån. Man undrar också hur Karlskogakuriren och Nerikes Allehanda hanterar det här med källkritik.

I tisdags lät jag Kent Persson slinka undan. Det kommer aldrig mer att upprepas.

4 svar to “Fult spel fortsätter”

  1. www.kentpersson.se Says:

    I vanlig ordning sprider du halvlögner och osaningar. Denna gång måste jag återigen göra dig besviken. Det är inte jag som fixat denna nyhet. Media bevakar som skriver om verkligheten. Det är väl på just det sättet de rapporterar hur de uppfattat verkligheten kring kvällsöppna vårdcentraler.

  2. Martin Says:

    Hej Persson!

    Jag kan i alla fall stava till sanning.

  3. www.kentpersson.se Says:

    och ändå kan du inte hålla dig till sanningen.

  4. Martin Says:

    Nu blir det en sån där dagis-debatt igen. Kan du bli lite mer specifik. Vad är det jag har ljugit om?

    Du har ljugit och påstått att inga vårdcentraler har kvällsöppet, vilket inte är sant. Sedan har du försökt sprida en halvsanning om att moderaterna har kommit på idén om kvällsöppet och att socialdemokraterna skulle vara emot den idén, vilket inte heller är sant.

    Jag har en lång lista på lögner, fult spel och brutna löften från din sida som jag kan återkomma till, men tillbaks till huvudfrågan. Vad är det du menar att jag har ljugit om?

Kommentarer inaktiverade.


