Bokhyllor

När man ändå flyttar kan man lika gärna byta ut alla bokhyllor.

Alltså gick hela helgen åt till att skruva bokhyllor. Fem stycken, närmare bestämt. Och tre överskåp. Det blir tio stora vitrindörrar och sex små. På de stora dörrarna är det tre gångjärn. Det blir trettio. Plus överskåpen. 42 gångjärn, allt som allt. I två delar. 84, således. Med två skruv i varje. 168 skruv alltså. Med en stjärnskruvmejsel som egentligen inte passar till skruven.

Det blev en helg i vitrindörrarnas tecken.

Men jag har i alla fall inte behövt skotta en massa blötsnö.

4 svar to “Bokhyllor”

  1. Jacob Says:

    Här är ju ett läge där en liten behändig skruvdragare hade gjort sig nödvändig?
    Hu jag är inte avundsjuk. Har inte hämtat mig från vår flytt för ettoetthalvt år sedan, det är riktigt så att jag kallsvettas så fort det pratas om att ändra placeringen på en möbel.

  2. Martin Says:

    Skruva fast den!

    Behöver du en skruvmejsel?

  3. gunnel Says:

    snöskottning är bra för folkhälsan så det så !
    En skruvdragare i julklapp kan det vara något för tomten att komma med ?
    Eller är den kvar på tomten ( det var eg inte ens roligt, men vadå allt kan ju inte vara kul) Bamse hälsar….

  4. Martin Says:

    En manuell skruvmejsel som inte passar skruvarna är också bra för folkhälsan. Vitrindörrarna gjorde mig alldeles svettig.

    Men det var nog inte lika bra för blodtrycket.

Kommentarer inaktiverade.


