Ett välkommet besked

Igår kom beskedet från universitetet att jag från och med årsskiftet går in i en tillsvidareanställning som lektor i sociologi.

Tillsvidareanställning. Det är första gången i mitt liv som jag får förmånen att tillhöra den ordinarie besättningen på en arbetsplats. Tidigare har det bara varit vikariat, visstidsanställningar, timanställningar eller extrajobb. Tills nu har beständiga villkor, trygghet och möjlighet till framförhållning bara varit något för de andra. De fast anställda.

Nu är jag en av dem.

Jag går in i rollen med stor ödmjukhet eftersom jag vet vilken oerhörd förmån det är att ha en fast tjänst. Min tacksamhet är oändlig.

Jag hedrade min arbetsgivare genom att omgående söka tjänstledigt på deltid för politiska uppdrag.

4 svar to “Ett välkommet besked”

  1. ullissandberg Says:

    GRATTIS i massor! Ett gått nytt år med andra ord =)

  2. ullissandberg Says:

    Gott nytt år skulle det bli förstås – jag kan inte ens skylla på bubbel än *S

  3. ghe005 Says:

    Grattis Martin

  4. Agneta Says:

    Välkommen tillbaka! :o)

Kommentarer inaktiverade.


