Är det något speciellt med idag?

Första känslan fick jag när jag hörde Johan Pehrson på radion vid lunchtid. Han lät trött och disträ. Ofokuserad. Som om han var upptagen med att knyta skorna eller äta lunch eller något i den stilen.

Nu ikväll kom det fler signaler om att något inte är som det ska. Hela Aktuellt-sändningen var fullständigt tom på stuns. Nyhetsuppläsaren stakade sig och bläddrade i sina papper. Stig-Björn Ljunggren lät som en gammal inspelning av sig själv, uppspelad i något med dåliga batterier. Mona Sahlin stakade sig. Drottning Silvia såg ut som en slumrande höna i sin kungliga stol framför podiet. Till och med SVT:s skarphjärna Mats Knutsson gav ett ansträngt intryck medan han pressade fram sina halvträffar om spelet och reaktionerna kring höstpropositionen.

Idag känns det som att ingen som uttalat sig i media riktigt har fått till det. Det är halvmissar och B-framträdanden för hela slanten. Märkligt att allt kommer samtidigt på det här sättet. Kan det vara något med snittarna i samband med riksdagsöppningen? Vinterkräksjukan, kanske?

3 svar to “Är det något speciellt med idag?”

  1. ghe005 Says:

    .Gissning att alla funderar på ”ska jag sälja eller inte”.Det handlar om börsraset. Dom var ju helt koncentrerade på sina egna affärer o ev ekonomiska förluster..

  2. Jacob Says:

    Inte för att vara sån, men jag tycker att hela mediesfären rör sig mot ett svart hål av inkompetens och slarvighet.

    Handlar det om finanskrisen vill jag bara hänvisa alla oroliga till min blogg, där svaret finns.

  3. Jacob Says:

    (… säger jag och kan inte ens länka till min blogg)

Kommentarer inaktiverade.


