Svar från Jamba

Hej Martin,

nu har vi kikat på ditt ärende:

Din son har beställt ett ringsignalsabonnemang via en TV-reklam som vi visade på MTV 2008-03-04 kl 16. Det abonnamang han tecknade kostar 40 kr per månad och han har debiterats två gånger – total 80 SEK. Din son laddade ner två ringsignaler – Voodo Chile och Sweet Home Alabama. Abonnemanget är avslutat idag.

Det är tyävrr omöjligt för oss att säkerställa att våra kunder är över 18 år eller har målsmans tillstånd när beställning sker, och tyvärr händer det ibland att minderåriga gör köp utan att först frågat målsman. Vi har dock – sedan länge – vidtagit åtgärder för att minimera chansen att det händer:

– I all marknadsföring kommuniceras att man måste vara över 18 år eller ha målsmans tillstånd för att beställa

– Vi är – mig veterligen – det enda företag i denna bransh som erbjuder föräldrar möjligheten att „blockera“ mobilnummer för våra tjänster. Genom att gå till http://www.jamba.se och använda vår „Jamba Guardian“ kan du enkelt blockera nummer

– Vi arbetar nära tillsammans med Etiska Rådet och branschorganisationen MORGAN samt alla svenska operatörer för att säkerställa att vi alla gör vårt yttersta för att erbjuda en kundvänlig och lättförstålig tjänst.

Det är dock – trots ovan – omöjligt för oss att till 100% säkerställa våra kunders ålder (speciellt för kontantkort). Vi har absolut inte som policy att marknadsföra våra tjänster till barn eller minderåriga men samtidigt kan vi inte helt sluta marknadsföra våra tjänster. Därför erbjuder vi självfallet full återbetalning när det visar sig att en minderårig tecknat ett abonnemang. Om du kan skicka kompletta bankuppgifter kommer jag se till att vi fixar detta. Då vi är baserade i utlandet kann det ta upp till 2 veckor för pengarna att komma fram.

Jag hoppas att detta ska klara upp dina frågor och att du inom kort skickar de uppgifter vi behöver för att verkställa en återbetalning.

Med vänliga hälsningar
Jamba GmbH

Annonser

%d bloggare gillar detta: