Brev till Jamba

Hej!

Jag kontaktar er å min sons vägnar. Han har en mobiltelefon med kontantkort, mobilnummer 073 XXXXXXX. Den senaste tiden har det försvunnit belopp från kontantkortet på något konstigt sätt och när jag går igenom hans sms finns det ett reklam-sms från er i inkorgen. Av erbjudandet att döma misstänker jag att sonen har tackat ja till något erbjudande som innebär att det dras 50 kronor i månaden från hans konto.

Med tanke på att sonen är 12 år gammal och ingen målsman gett tillåtelse till några inköp via mobilen drar jag slutsatsen att det rör sig om rena oegentligheter. Jag vill nu att ni undersöker om ni har gjort några debiteringar på ovan nämnda nummer och, i så fall, att ni sätter tillbaks pengarna omedelbart och avslutar eventuella abonnemang eller förbindelser.

Sedan är min förhoppning att ni är mer varsamma med er marknadsföring i fortsättningen. Mig veterligen är det olagligt i Sverige med marknadsföring riktad till barn. Det strider dessutom mot barnkonventionen. Är det en profil som ert företag ställer sig bakom?

Hälsningar,

Martin Lind, målsman

2 svar to “Brev till Jamba”

  1. ullissandberg Says:

    Heja! Dela med dig om du får något svar.

  2. Thorbjörn Says:

    Hej Martin,

    jag jobbar på Jamba och har hållt ”bevakning” på ditt ärende sedan jag första gånge läste din blogg för någon vecka sedan. Vi kan dock inte hitta ditt klagomål i våra register!

    Kan du kontakta mig så löser vi detta omgående! Behöver din sons kompletta nummer för att dubbelkolla historik m.m.

    Maila min adress (angavs när jag skrev detta inlägg) eller maila info snabelA jamba punkt se och ange ”Sweden – Customer Complaint” i ämnresraden

    Glad valborg/första maj!

    MVH
    T

Kommentarer inaktiverade.


