Skolkuppen

Resultatet av det så kallade skolrådslaget är nedslående. Istället för att formulera en socialdemokratisk kunskapssyn köper partiledningen folkpartiets kunskapsbegrepp rakt av. Kunskapen blir det främsta målet, inte kunskapandet. Mätbara detaljkunskaper, inte förståelse och förmågor. Läsa gör man för för betyg, inte för utveckling.

Nedslående är också det sätt på vilket den ”nya” skolpolitiken forcerades igenom. Inget utrymme för diskussion. Dålig organisation.

Jag hoppas att detta är ett dåligt genrep på vad som komma skall och att partiledningen slutar snegla på borgarna för att söka inspiration. Vi har en egen värdegrund och en egen politik. Låt oss hitta tillbaks till den istället för att gå vilse i den borgerliga snårskogen.

Nu har borgarnas falska marknadsföring avslöjats. Det är dags att visa väljarna hur ett äkta original ser ut. Skippa falskmyntandet. Syna vattenstämpeln!

Annonser

Ett svar to “Skolkuppen”

  1. Att lämna fältet fritt skapar utrymme åt Björklund « (s)andberg Says:

    […] bloggare som skriver om (s)kolpolitiken är Martin, Alaa, Peter och […]

Kommentarer inaktiverade.


%d bloggare gillar detta: